El món del podcast en espanyol viu un moment daurat. Prenent com a referència més de 75 milions d’escoltes mensuals i una oferta de més de 500.000 programes en castellà, iVoox ha detallat les tendències i hàbits de consum de més de 3.600 oients al III Informe Anual sobre el consum de podcasts en espanyol.
Els oients mostren una disposició creixent per donar suport econòmic als creadors de contingut. El 58,51% està disposat a pagar per contingut exclusiu, i la raó principal, amb un 59,50%, és donar suport econòmic al creador del podcast. En el terreny de la publicitat, el 69,46% dels oients confia més en una marca o servei si és anunciat per un podcaster que segueixen, i un 32,42% acabaria fent una compra basada en aquesta recomanació.
Tot i l’oferta creixent de vídeo podcasts, el 68,41% dels oients encara prefereixen el format d’àudio pur, mostrant que l’essència del podcasting rau en la llibertat que ofereix per consumir contingut de qualitat mentre es fan altres activitats.