Els Jocs Olímpics de París del 2024 seran sens dubte un esdeveniment històric, no només pels èxits atlètics, sinó també pel nivell d’interacció en línia. A més de celebrar-se en un panorama on s’ha consolidat el consum de plataformes digitals per sobre dels mitjans tradicionals, aquests es convertiran en els Jocs Olímpics més digitals de la història, atraient una audiència en línia massiva i altament compromesa.
La manera com consumirem aquests jocs serà molt diferent de com els hem estat consumint en edicions anteriors. La visualització de les competències mitjançant streaming i/o xarxes socials guanyarà protagonisme. Veurem més que mai els mateixos esportistes explicant ‘la seva pròpia història’ a les seves xarxes socials. I això per a les marques és fantàstic.
Si bé l’audiència televisiva global dels Jocs Olímpics ha disminuït de forma constant des de 2012 (3.05 mil milions en el cas de Tòquio 2020 davant 3.2 mil milions d’espectadors a Rio 2016), és el cas contrari per al consum digital, que es ha disparat de manera significativa. Per exemple, a la darrera edició dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020, celebrats el 2021 a causa de la pandèmia, es va registrar un rècord del 64% d’espectadors que van consumir contingut tant en plataformes digitals com a televisió. A més, la conversa a les xarxes socials sobre l’esdeveniment esportiu va ser summament reeixida, amb una xifra de 6.1 mil milions d’interaccions. Cal destacar casos com el hashtag #OlympicSpirit a TikTok i Instagram, o els filtres de realitat augmentada a Snapchat, que van alimentar la conversa a l’entorn digital.
La manera com veiem els Jocs Olímpics ha experimentat una transformació radical, passant del televisor a la flexibilitat dels serveis de streaming i les xarxes socials. D’aquesta manera, la nova edició dels Jocs Olímpics promet una revolució autèntica en matèria de visualització a través d’una multitud de canals digitals. D’aquesta manera, els espectadors podran fins i tot interactuar directament amb els atletes, el personal de suport i fins i tot amb altres espectadors a les xarxes socials, creant un sentit de comunitat mai abans vist en aquest tipus de trobades esportives. Les plataformes prometen presentar nous espais per explicar històries olímpiques, que aproparan les persones més enllà de la competència olímpica, amb contingut darrere d’escenes, alimentació, estil de vida i més.