Durant el mes d’abril del 2024, la inversió publicitària ha assolit els 481,6 milions d’euros i ha crescut un 10,2 % respecte al període equivalent de l’any anterior quan el volum registrat ha estat de 437,2 milions d’euros. Com a recordatori incidir que s’inclouen a les dades de la present nota de premsa aquells mitjans i suports no controlats directament per InfoAdex en base a dades declarades/estimades del mercat publicitari. Per això les dades que aquí es presenten podran no coincidir amb les que s’extreguin de les eines que InfoAdex posa a disposició dels usuaris de la vostra informació. Els mitjans més afectats per aquesta mesura són Ràdio, Exterior i Digital, aquest darrer per la inclusió de dades de Search i Xarxes Socials.
Digital, que ocupa la primera posició per volum d’inversió publicitària durant el mes d’abril del 2024, ha experimentat un creixement del 7,9% respecte del mes d’abril del 2023, i ha obtingut 232,1 milions d’euros. Dins de Digital el millor comportament aquest mes és per a Xarxes Socials, que incrementa la xifra d’inversió un 11,2% i arriba als 68,9 milions d’euros. Websites creix un 9,3% amb una inversió de 96,3 milions d’euros davant els 88,1 milions que va obtenir en el mateix període del 2023. Finalment, dins dels mitjans contemplats en digital, Search augmenta un 2,9%, passant dels 65,1 milions d’euros el mes d’abril del 2023 als 66,9 milions del mes analitzat.
El segon mitjà per inversió és Televisió que concentra una inversió publicitària de 145,1 milions d’euros, amb un creixement notable de l’11,1% davant els 130,6 milions d’euros del mateix període del 2023. Ràdio, que ocupa el tercer lloc per inversió, se situa en 42,4 milions i un creixement del 22,9%, per sobre del quart mitjà, Exterior, la xifra del qual puja el quart mes de l’exercici a 28,3 milions d’euros i registra una pujada del 17,6% sobre la xifra corresponent a l’any anterior. El medi Diarios i Dominicales presenta un creixement en la seva inversió de l’1,6% i arriba als 20,4 milions d’euros. Revistes, sisè mitjà per volum d’inversió, augmenta la xifra un 2,8% i 11,9 milions d’euros. En darrer lloc, el mitjà Cinema registra 1,4 milions d’euros durant el mes d’abril del 2024, augmentant la inversió en un 10,5%.