La TV Connectada continua creixent: el 95% dels usuaris accedeix al contingut a través d’Internet.

07/11/2024

La Televisió Connectada viu una era de transformació i de creixement a Espanya, i és que el 95% dels internautes espanyols, de 16 a 75 anys, accedeix a contingut audiovisual de televisió a través d’Internet, cosa que representa prop de 33 milions d’euros individus, tal com ho detalla l’Estudi de Televisió Connectada 2024 d’IAB Spain.

Aquest informe destaca que la penetració de la Televisió Connectada (CTV) ha incrementat cinc punts percentuals respecte al 2023 (90%), impulsat principalment pels joves de 16 a 24 anys, majoritàriament homes, on creix 15 punts.

L’estudi, que analitza els hàbits i el consum dels usuaris de la TV Connectada i dimensiona el mercat i la seva evolució a Espanya, extreu que el dispositiu per excel·lència per consumir continguts de TV Connectada és la Smart TV, escollida per un 75% de els usuaris. El segueixen els dispositius accessoris que permeten la connexió a serveis de televisió o contingut en streaming, també coneguts com a set top boxes (34%) – sent Chromecast, Fire TV i el descodificador de Movistar Plus+ els més populars – i el smartphone (29% ), amb un creixement de 14 punts percentuals davant del 2023.

Entre els hàbits dels consumidors, destaca que la majoria dels usuaris de TV Connectada consumeixen continguts principalment en companyia de la seva parella (53%), encara que també ho fan amb la família (41%) o sols (36%). Mentre que, a l’anàlisi per continguts, els més consumits són els relacionats amb l’entreteniment, com el cinema (75%), les sèries (60%) i els esports (50%); així com amb la informació dactualitat, com els informatius (46%).

Per part seva, les plataformes més usades i conegudes pels usuaris espanyols són Netflix (57%), Amazon Prime Video (55%) i YouTube (53%).