‘El Hormiguero’ aconsegueix batre l’audiència de Broncano i tanca la millor setmana de la seva història

09/16/2024

La Revolta de Broncano ha arribat a la televisió pública trepitjant fort, i, en la primera setmana d’emissió, ha aconseguit batre en audiència l’inexpugnable Pablo Motos, relegant El Hormiguero a un segon lloc en dos dels quatre dies de la seva setmana de emissió.

Tot i això, amb la visita de Lamine Yamal la nit del dijous 12 de setembre, El Hormiguero es va convertir en el més vist del dia recuperant el minut d’or, amb un 23,3% de share i 3.107.000 espectadors de mitjana. A més, més de 6 milions de persones van connectar en algun moment amb la visita del futbolista espanyol del moment, que ja s’ha convertit en el jugador més jove a estar nominat a la Pilota d’Or. La Revuelta, per la seva banda, va aconseguir, amb la visita de Raúl Cimas, més de 5.4 milions de persones que van connectar en algun moment, un 19,2% de share i 2.601.000 espectadors de mitjana.

D’altra banda, malgrat la victòria de La Revuelta de Broncano a TVE a la franja horària coincident amb Motos, El Hormiguero ha tancat la millor setmana de la seva història amb una mitjana de 20,5% de quota de pantalla i més d’11.7 milions despectadors únics. Tot i així, Broncano ha aconseguit fer història. Encara que els seus espectadors no són una audiència que hagi migrat del programa competidor, el gallec ha aconseguit connectar amb una majoria de joves que normalment no veu la tele. Per tant, podem dir que són dos programes i formats que es complementen per afavorir la televisió lineal.

Amb les visites d’Aitor Francesena, Nawja Nimri, Juan José Millás i Juan Luis Arsuaga i Raúl Cimas, La Revuelta s’ha ficat de ple a les nits dels espanyols fent una mitjana d’estrena el 18,4 % de share, 11, 6 milions d’espectadors únics i una audiència mitjana de 2,4 milions d’espectadors.

Gràcies a tot aquest enrenou mediàtic, en aquesta primera setmana d’emissió dels programes de la nit, ha crescut el consum de televisió en joves un 13,9% respecte al 2023. Aquest és el consum més gran en els últims tres anys. És clar que el món està canviant i amb això els formats que triomfen a la televisió, doncs, l’audiència de Pablo Motos i El Hormiguero es concentra més en dones, nens i persones de més de 65 anys; tot i això, la de David Broncano és líder és líder en homes i persones d’entre 13 i 64 anys, segons dades de Barlovento.