En un esforç per protegir els menors d‟edat de l‟exposició a continguts potencialment perjudicials, s‟ha decidit prohibir la publicitat d‟apostes durant l‟horari destinat a la programació infantil. Aquesta mesura, que ja està en vigor a diversos països, buscant limitar la influència dels anuncis de jocs d’atzar en els joves, per assegurar que aquests no siguin exposats a aquest tipus de contingut fins que tinguin l’edat legal per participar en aquestes activitats.
El creixement de la indústria de les apostes, tant online com físiques, ha incrementat la quantitat d’anuncis relacionats amb jocs d’atzar. Aquests anuncis solien transmetre’s durant tot el dia en diferents mitjans, com ara televisió i xarxes socials. Tot i això, la preocupació per l’impacte en els menors ha portat els organismes reguladors a implementar restriccions més estrictes. Generalment, els anuncis no es poden emetre abans de les 9 del vespre, coincidint amb el final de la majoria dels programes adreçats a un públic infantil i adolescent. Aquestes mesures també s’apliquen a les plataformes digitals, on els anuncis s’han de configurar per mostrar-se només a usuaris de més de 18 anys.
La nova normativa presenta un repte significatiu per a les empreses d’apostes, que han de reavaluar les estratègies de màrqueting per complir les noves regulacions. La restricció dels horaris d‟emissió implica que les empreses han de ser més creatives i estratègiques en com i quan publiciten els seus serveis. Això podria significar un enfocament més gran en la publicitat durant esdeveniments esportius en viu que es transmeten després de l’horari de protecció infantil. També s’espera un augment en l’ús de màrqueting digital amb segmentació avançada, dirigit a un públic més gran. A més, els anunciants d’apostes han de treballar més estretament amb les plataformes de mitjans per garantir que els vostres anuncis no es mostrin inadvertidament a menors. Això pot implicar lús de tecnologia avançada, com intel·ligència artificial i algorismes daprenentatge automàtic, per millorar la segmentació de laudiència i assegurar el compliment de les regulacions.
Això és crucial per complir amb les lleis i regulacions locals, i també per mantenir la confiança del públic i millorar la reputació de la indústria en conjunt.