L’impacte del coronavirus en l’ús del telèfon intel·ligent

Smartme Analitycs ha desenvolupat un informe sobre la gestío i ús del telèfon intel·ligent davant aquest temps d’excepcionalitat que estem vivint. Com estan afectant tots els canvis que vivim a l’ús de el  telèfon mòbil?  Les noves formes de comunicació, el temps que passem en xarxes socials, ja sigui consultant contingut o generant-ho, fent comandes online, etc.

L’ús del telèfon mòbil des de fa dues setmanes ha anat en continu creixement incrementant en una hora el seu ús diari i arribant a les 3h i 24minuts. Els sectors on  l’ús ha crescut més són la comunicació (53.2%), xarxes socials (20.9%), Tv i cinema (19.9%), premsa i ràdio (14.7%). L’altra cara de la moneda són els sectors que han vist una caiguda del consum, per exemple, el sector de la moda en un 22.8% o  el sector viatges en  un 20.6%.

Pel que fa a l’ús de les apps més comuns que tots tenim instal·lades en els nostres telèfons intel·ligents, el major creixement s’ha produït en WhatsApp amb un 61%, seguit de les trucades i els hangouts. Twitter és la xarxa social que més creix amb  un 56.1%, seguit de Facebook amb un 36.5% i d’Instagram amb un 22.7%.

Les apps de Tv i cinema han crescut un 20% en aquestes dues setmanes i  en el sector del gran divertiment el parxís, township i clash of clans lideren el podi.

Els agregadors de notícies i les apps dels diaris tradicionals també han vist com aquests dies de coronavirus han crescut les visites, en detriment de les notícies d’esports. L’ús de les apps de viatges s’ha vist reduït dràsticament i el tancament  dels negocis ha vist afectades també les vendes en retail, moda i restaurants.