La importància de la cobertura mediàtica

Kantar ha presentat dades en els quals mostra l’impacte de la publicitat en les vendes de la marca. Un dels punts clau del descobriment va ser que les empreses amb una cobertura mitjana en televisió del 87%, tenen deu vegades més probabilitats de contribuir a les vendes d’una marca, en comparació amb les habituals campanyes moderades, amb una cobertura del 46,7%.

Kantar també afirma que es pot aconseguir un alt abast amb una bona combinació de cobertura televisiva, però també d’altres mitjans de comunicació. Per exemple, la ràdio i els canals digitals permetran a les empreses augmentar l’audiència i arribar a un públic més ampli. Això es denomina cross-media, que consta de quatre aspectes: construcció de la imatge de marca, augment de la cobertura, millora de les vendes, diversificació de l’audiència.

És important que les empreses tinguin en compte que no es tracta només de la quantitat si s’utilitzen diferents mitjans, sinó també de la forma en què s’utilitzen. Les empreses han de trobar l’equilibri perfecte entre l’ús de la televisió i altres fonts. A més, és important planificar en quines dates és millor fer publicitat. Per exemple, bones dates per a invertir en màrqueting són el Black Friday i el Nadal.