Quan es va produir el primer brot de coronavirus, gairebé tota la gent va córrer als supermercats per a comprar l’essencial, com a paper higiènic i aliments que poguessin durar un llarg període de temps. No obstant això, amb el pas del temps, la gent va començar a comprar llevat per avorriment. Aquest canvi en les preferències dels consumidors és la prova de les anomenades micro-tendències.
Les micro tendències emergeixen i evolucionen molt ràpidament. El principal problema que creen és el fet que les grans empreses triguen de 15 a 22 mesos a llançar un nou producte i per a llavors, ja necessita una actualització. Per tant, les marques més petites i fàcilment adaptables, les micro marques, sempre troben maneres de satisfer les necessitats dels clients més ràpidament i superen a les grans empreses.
No obstant això, les grans empreses van trobar maneres d’avançar-se als fluxos del mercat mitjançant l’ús de la intel·ligència artificial (IA). La IA utilitza els mitjans socials per a anticipar el que els clients voldran en el futur i quina tendència dominarà en aquest moment en particular.