Spotify ofereix espais publicitaris als podcasts de tots els usuaris

La plataforma d’àudio en línia Spotify ha anunciat a finals de gener de 2022 que comença a oferir a Espanya espais per a inserció d’anuncis dins dels seus podcasts propis.

Rodrigo González, director comercial de Spotify España, va anunciar que, afegir publicitat en podcasts permet oferir a l’anunciant publicitar-se en continguts específics i associar-los a determinats podcasts i presentadors, delimitant així molt més el target objectiu de la marca.

Per a això, Spotify ha desenvolupat la tecnologia pròpia Streaming Ad Insertion amb la finalitat de poder incloure aquests anuncis en els seus propis podcasts. L’empresa sueca ha destacat que aquests anuncis es mostressin a tots els usuaris, siguin Premium o no, i només es mostrarà de moment en els seus podcasts propis, no de tercers que estiguin en la plataforma.

La nova plataforma publicitària Streaming Ad Insertion ofereix la qualitat i familiaritat de la publicitat tradicional en podcasts amb el valor addicional del màrqueting digital. Així ho ha confirmat el director comercial de Spotify España, qui destaca que “gràcies a aquesta tecnologia, podem oferir noves oportunitats de mesurament de la publicitat de podcasts, com a impressions confirmades dels anuncis, ‘insights’ de primera mà sobre l’audiència i el mesurament de l’acompliment de la creativitat. I tot això ho posem en marxa, prioritzant, com sempre, l’experiència de l’usuari”.

I és que el consum de podcasts a Espanya s’ha convertit en un habitual, de fet, Espanya és avui dia un dels mercats europeus amb major creixement d’escoltes de podcasts i actualment hi ha més de 12 milions d’oïdors mensuals.