TikTok, la plataforma líder entre la Gen Z, ha aconseguit arribar a l’èxit més inassolible dels últims temps, fins al punt de convertir-se en la marca amb major creixement de 2021-2022.
El passat 26 de gener de 2022, Brand Finance, la consultoria líder en rànquing de marques, va nomenar a TikTok com la marca amb major creixement mundial, amb un 215% de creixement, passant de triplicar el seu valor de marca en tres anys de 18.7000 milions de dòlars a 59.000 milions.
La revolució de TikTok i els seus creadors de contingut ja ocupen el lloc 18 de les 500 marques més valuoses del món que, es diu ràpid!
Estratègia de publicitat en TikTok
Ara que veus aquestes xifres… encara penses que la teva marca no té un lloc a TikTok?
La marca, definida com a entreteniment digital, ha aconseguit que grans marques s’impliquin amb la comunitat i creuen contingut afí als seus valors. Continguts fàcils de digerir, entretinguts, creatius, d’esvaïment… són alguns dels adjectius que defineixen aquesta plataforma.
T’ajudem a buscar la teva oportunitat en TikTok mitjançant la publicitat!
Mitjançant aquest article volem fer-te un resum dels formats que pots usar en TikTok:
Formats disponibles:
És el format d’anunci més comú en TikTok és en In-Feed App, i són aquells que es troben en el feed “Per a tu”, amb una durada màxima de 60 segones. Com a format, permet registrar interaccions com likes, shares, comentaris i followers. A més, poden guardar-se l’àudio de l’anunci per a crear els seus propis tiktoks.
Tots els formats que comptarem a continuació estan en el feed de l’app:
- TopView: es mostra quan l’usuari obre l’app al seu feed, ocupant la totalitat de la pantalla. Duren un màxim de 60 segons i es poden saltar al cap d’uns segons.
- Hashtag Challenge: reptes virals que poden crear les marques, convidant als usuaris a participar i crear contingut entorn a la campanya. S’estima un engagement mitjà de 8,5% i solen tenir una durada de 6 dies.
- Brand Takeover: contingut promocionat que es mostra en la pàgina d’inici, ocupant el 100% de la pantalla. A diferència d’uns altres, inclou links clicables i el Hashtag Challenge.
- Shopping features: TikTok va incloure al 2021 una secció de Shopping dins de l’app, així que s’han creat dos formats d’anuncis per a aquesta secció: els enllaços de productes i el LIVE Shopping, on les marques poden incloure links dinàmics de productes dins del directe.
Especificacions per a formats In-Feed App:
- Composició: nom de la marca, vídeo, imatge d’anunci i descripció breu.
- Durada del vídeo: 5-60 segons, se suggereixen vídeos curts entre 9-15 segons.
- Especificacions tècniques:
- ràtio de 9.16, 1:1, o 16:9
- Resolució de vídeo ha de ser ≥540*960px, ≥640*640px, o ≥960*540px.
- Tipus d’arxiu: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp, o .avi.
- Grandària d’arxiu: ≤500 MB
A part dels formats nomenats anteriorment, TikTok ofereix noves ubicacions per a anuncis en els seus nous feeds apps, anomenats News Feed App Series Placement. Son d’anuncis display que es poden introduir en diferents espais: BuzzVideo, TopBuzz, NewsRepublic i Babe.
TikTok usa Intel·ligència Artificial per a llançar anuncis personalitzats a l’inici dels feeds, i es recomana fer servir format imatge i vídeo. Els anuncis, a més, seran distribuïts en format vídeo o format article. Pots veure diferents exemples aquí.
Especificacions per a formats News Feed App Series Placement:
- Composició: nom de la marca, vídeo creatiu i descripció breu.
- Durada del vídeo: no hi ha limitacions, se suggereixen vídeos curts entre 5-60 segons.
- Especificacions tècniques:
- Ràtio de 16:9 o 1:1
- Resolució sense restriccions
- Tipus d’arxiu: .mp4, .mov, .mpeg, .3gp, o .gif
- Grandària d’arxiu: ≤500 MB
En referència al model de compra, pot ser a CPM (cost per mil impressions), CPC (cost per clic) o CPV (cost per visualització), sempre connectat al teu objectiu de campanya!
T’ha semblat interessant aquest post i creus que la teva marca pot funcioanr a TikTok? Escriu-nos per a començar a treballar la teva estratègia digital a aquesta plataforma!