Whatsapp lídera el rànquing de xarxes socials

Segons l’últim Estudi Anual de Xarxes Socials 2020 elaborat per IAB,  quant a preferència d’ús, Whatsapp es col·loca líder mantenint la posició per tercer any consecutiu. Facebook es manté en segona posició i Instagram en tercera per davant de Youtube. Quant a freqüència d’ús, Whatsaap lidera també aquest ránking,  un 96% dels usuaris indica usar-la diàriament,  seguida d’Instagram en un 81% i de Facebook en un 78%.

La xarxa amb major increment d’usuaris ha estat TikTok, que ha passat d’un 3% a un 16% en un any.

Amb aquestes dades no és d’estranyar que les marques siguin presents en totes i cadascuna de les xarxes socials amb més rellevància. Això genera en els consumidors un sentiment de confiança i d’accessibilitat. Entre els professionals del sector publicitari l’ús de Whatsapp Business augmenta en un 53%, entre els principals usos estan el de l’aclarir dubtes, gestionar comandes i enviar publicitat. EL 66% indica haver augmentat la inversió publicitària, sent Instagram la xarxa més afavorida, seguida de Facebook i Twitter.